Článek
Opravy povrchů komplikovaly dopravu na obchvatu západočeské metropole od 20. května, a to na osmi kilometrech včetně tunelu Valík. „Za Valíkem směrem na Prahu už je hotovo. Poslední práce teď probíhají na čtyřech kilometrech před rozvadovským portálem tunelu,“ sdělil Martin Liška, oblastní technický vedoucí společnosti Strabag.
Ve zmíněném úseku je sice omezena rychlost, v každé polovině dálnice ale mají šoféři k dispozici dva pruhy.
Opravy vyšly na 278 milionů. „Celkem se dělalo na dvě stě tisíc metrů čtverečních, bylo odfrézováno pětasedmdesát tisíc tun živičných povrchů,“ připomněl Liška, podle něhož by nová vozovka měla mít živostnost až patnáct let.
Od září má být na celé D5 klid. Ale jen dočasný. „Na příští rok plánujeme opravy dalších úseků,“ sdělil Novinkám Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Konkrétně půjde o deset kilometrů u Heřmanovy Huti, o sedmnáct kilometrů okolo Boru, v obou případech půjde o levou polovinu autostrády. Kutat se bude i před Prahou, a to mezi dvacátým a dvacátým osmým kilometrem.
„Začátek a konec prací není ještě stanovený, náklady budou ve stovkách milionů,“ podotkl Rýdl a upozornil: „D5 je nejvíce opravovaná dálnice v Česku. Za posledních šest let jsme zde dělali třináct investičních akcí. K tomu devět oprav na odpočívkách a třináct na mostech.“