Článek
„Abychom předešli dalším nedorozuměním, rádi bychom veřejnost informovali o obsahu dopisu, který oficiálně zaslal 26. února řediteli protokolu Pražského hradu předseda představenstva a generální ředitel společnosti Vlastislav Bříza,“ uvedl Doležal. Dodal, že mezi vedením firmy a budoucím prezidentem neproběhla přímá komunikace a společnost na dopis neobdržela žádnou oficiální odpověď.
Reagoval tak na Zemanovo vyjádření na krajské konferenci SPOZ ve Zlínském kraji z minulého týdne. „Doporučil jsem této firmě, aby raději tento milión korun věnovala na psací potřeby žákům těch škol, v jejichž regionu se tato firma nachází,“ řekl tehdy Zeman. [celá zpráva]
Pero je unikátní, ale milión nestojí
Vedení společnosti je přesvědčeno, že spojení „pero za milión“ vzniklo zřejmě jako „mediální zkratka“ na základě tvrzení odborníků na aukce. Podle nich by při dražbě pera mohl vlastník získat až milión korun.
„Tato odhadovaná cena je ovšem vázána na fakt, že právě tímto perem bude prezidentský slib podepsán,“ konstatoval Doležal. Zdůraznil, že hlavní myšlenkou nabídky ředitele společnosti bylo pokračovat v tradici, kdy významní rakouští, rakousko-uherští, prvorepublikoví i novodobí politici podepisovali významné listiny právě pery českého výrobce.