Článek
Zatím nebyl Koenigsegg schopen splnit přísné restrikce pro závody FIA GT1. Základním problémem byl například motor. Stanovy totiž určují, že pohonná jednotka musí mít atmosférické plnění, což CCX se svou dvojicí kompresorů prostě nemůže splnit. Ale závodní dráhy jsou lákadlem na zviditelnění.
:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti
Koenigsegg tak připravilo závodní verzi, která přišla o přeplňování svého vidlicového osmiválce. Ale aby bylo dosaženo dostatečně vysokého výkonu, byl zvětšen objem motoru ze 4,7 na 5,0 l. Výsledná síla motoru není známá, ale odhaduje se na něco víc než 600 koní (nad 441 kW).
Koenigsegg CCGT navíc v rámci přípravy na závodní tratě také prošel odtučňovací kůrou. Ačkoli vůz dostal několik dalších aerodynamických dílů, je stejně lehčí o 100 kg.
Biolíh, tisíc koní, tisíc newtonmetrů
Druhou novinkou bude model spalující ekologické palivo E85 (85 % biolihu a 15 % benzínu). Jeho výkon 1018 koní (748 kW) při 7200 ot./min a 1060 N.m při 6100 ot./min ukazuje, že ani ekologické palivo nemusí být na překážku vysokému výkonu.
Zajímavé je, že ekologický Koenigsegg CCXR je již homologován pro provoz na silnicích.