Článek
Další kritici návrhu EK vyčítají, že evropskou ekonomiku zatíží dalším zadlužením a regulacemi. Případně argumentují, že ani z ekologického hlediska nemusí radikální postup EU přinést výraznější dopady, pokud na tvrdá emisní omezení nepřistoupí i velké země jako Spojené státy, Čína či Indie.
Francie a Německo jsou proti konci spalovacích motorů v roce 2035

„EU může v důsledku představených opatření přijít o další podstatnou část své konkurenceschopnosti ve světě,“ reagoval na úterní návrh Komise analytik Lukáš Kovanda, člen Národní ekonomické rady vlády a hlavní ekonom Trinity Bank.
Naopak zástupci některých nevládních organizací návrhy EK vidí jako nedostatečné. „Bohužel, některé návrhy představují ústupek fosilnímu průmyslu v podobě pomalého zavádění či různých výjimek,“ vzkázal Jiří Jeřábek z Greenpeace.
Od roku 2035 žádné spalovací motory, navrhuje Brusel
