Článek
Pacienti publikaci dostanou u praktických lékařů a v nemocnicích na ambulancích i od zdravotních sester, a také od pacientských organizací, které se na její tvorbě podílely.
„Slibujeme si od toho, že pacient bude mít ucelené informace o tom, jak se chovat při čerpání zdravotní péče. Bude vědět, jaká má práva a předpokládáme, že bude i akceptovat doporučení lékařů,“ řekla Právu ministryně zdravotnictví Dana Jurásková ve středu, když publikaci představovala. Věří, že pacient se více zapojí do procesu péče o své zdraví.
Publikace provází pacienta například celou hospitalizací. „Od toho, co je dobré, aby si vzal s sebou do nemocnice, přes to, proč je dobré mluvit o svých onemocněních a opakovaně odpovídat na otázky zdravotníků, byť by se mu to zdálo zbytečné. Dále obsahuje, na co má upozorňovat sám, když jde na operační sál, a je tam i poučení o užívání léků a také to, na jaké informace má pacient obecně právo,“ uvedla Jurásková.
„Informovaný pacient lépe dodržuje léčbu a ví, co a proč dělá,“ řekla výkonná ředitelka Koalice pro zdraví Jana Petrenko.
Součástí publikace jsou i důležité kontakty obsahující nejen adresy a telefonní čísla ministerstva, krajských úřadů, profesních komor, zdravotních pojišťoven, ale i pacientských organizací a sdružení.