Článek
„Tento návrh, který schválila rada kraje, musí odsouhlasit ještě zářijové zastupitelstvo. Už nyní je to však signál pro společnost, která má licenční práva na pořádání světových závodů, že s Brnem mohou i nadále počítat,“ uvedl Hašek. Zároveň dodal, že již jednal i s vedením města Brna, to se rovněž na licenční částce bude podílet.
Kraj ale bude i nadále jednat o případné finanční pomoci s vládou či soukromými subjekty. „Jsem přesvědčen, že kdyby se Velká cena jela v Praze, už by dávno podporu měla,“ nezapomněl si rýpnout Hašek.
„Osud Grand Prix pro rok 2015 a dva následující roky je, zdá se, zažehnán. Ovšem stále ještě nemáme nutné poplatky pro konání letošního závodu, který se jede v Brně o víkendu,” uvedla Ivana Ulmanová, ředitelka Automotodromu.
Vláda sice přislíbila dotaci ve výši 30 miliónů, o této pomoci se ještě jedná. „Vláda ji už schválila, ale teď tento krok zase posuzuje Evropská komise,” vysvětlila Ulmanová.
Problémy závodů odstartovala změna evropské legislativy, která v roce 2005 omezila reklamu na území Evropské unie. Grand Prix tak připravila o generálního sponzora. Od roku 2009 se navíc zdvojnásobil zalistovací poplatek.
Kvůli finančním problémům se už pořadatelé museli rozloučit s druhým nejprestižnějším závodem, který okruh hostil - Mistrovství světa superbiků, které se v Brně jelo naposledy v roce 2012.