Článek
Reagoval tak na fakt, že zmíněné komunikace i IV. železniční koridor vypadly z projektu rozvoje transevropských dopravních sítí TEN-Tna roky 2014 - 2020 podporovaného Evropskou komisí, na něž má být vyčleněno 31,7 miliardy eur.
Z nich deset bude odebráno ve prospěch rozvoje transevropských dopravních sítí z Fondu soudržnosti, kam mimo jiné patří i Regionální operační programy.
„Vyzývám proto veřejně českou vládu, aby vyčlenila potřebné prostředky na dostavbu dálnice i IV. železničního koridoru. Míra trpělivosti Jihočechů končí. Stát musí jasně říci, zda je dálnice D3 jeho prioritou,“ uvedl hejtman.
Zbytečné obavy, vzkazuje ministerstvo
Mluvčí ministerstva dopravy Květa Kočová Právu sdělila, že jihočeský hejtman se o peníze na stěžejní komunikace v jižních Čechách nemusí obávat. „Peníze budou, ale z jiného fondu,“ konstatovala Kočová.
Vysvětlila, že financování v budoucím programovacím období 2014 - 2020 úzce souvisí s revizí sítí TEN-T, která se aktuálně finišuje. Ta dělí TEN-T síť do dvou úrovní - comprehensive (globální) a core (základní). „Oba dopravní tahy, jak D3 i IV. železniční koridor jsou a nadále budou součástí evropské sítě TEN-T. Na tom se nic nezmění,“ tvrdí mluvčí.