Článek
Opravy mostu začaly loni v září. Hotové už jsou všechny bourací práce a do svahu zafixované podpěry. Úkolem obřího jeřábu je ukládat jednotlivé části mostu. Kolos váží 96 tun a se svým přesunem na Petřín musel čekat na vhodné počasí, kdy byly příjezdové cesty ke stanici Nebozízek díky mrazu zpevněné.
Zcela nový most lanovky na Petřín bude měřit téměř devadesát metrů, skládá se z šestnácti dílů. Jeřáb postupně usazuje jednotlivé prefabrikáty, přičemž jeden mostní díl váží 13 tun. Svým mohutným ramenem musí obsáhnout celou mostní konstrukci, proto se využil k práci právě tento gigant.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Pořizovací hodnota jeřábu je odhadována na 320 miliónů korun. Pronájem stroje na jednu hodinu stojí deset tisíc korun.
Původní most zbořili
Lanovka se v září zastavila na sedm měsíců, znovu se rozjede v druhé polovině března.
Původní most ujížděl ze svahu, jeho výměna vyjde asi na 24 miliónů korun. „Most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem k stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. Rekonstrukce nám zajistí větší stabilitu a bezpečnost. Nová mostní konstrukce bude odlehčena a podpěry budou lépe fixované do svahu,“ popsal mluvčí pražského dopravního podniku Jiří Štábl.
V pátek dopoledne čeká jeřáb poslední práce - uložení nástupiště a příchozích schodů. Až tři hodiny bude trvat, než pracovníci stroj rozeberou a složí pro odvoz.
Lanovka se v Praze poprvé rozjela roku 1891, ročně přepraví kolem 1,9 milionu lidí.