Článek
Dlouhodobá potřeba koncertního sálu v milionové metropoli vyústila po letech dohadů ve vypsání soutěže na jeho výstavbu v místě stávající stanice metra Vltavská.
Vítězný návrh se třemi sály byl v dílčích bodech upraven, mimo jiné proto, aby se ještě zlepšila jejich akustika. Multifunkční sál by měl být na základě úprav více všestranný. Změn doznalo i foyer a kvůli zlepšenému přístupu na střechu objektu byly přidány eskalátory.
„Ve srovnání s původním návrhem se ve výsledném projektu objeví řádově více zelených ploch a významně posílí i spojení s řekou,“ konstatoval Hlaváček.
Na spojení budovy s Vltavou poukázal i šéf a zakladatel studia BIG Bjarke Ingels. „Vltavská filharmonie je zkomponována jako meandrující cesta od břehu řeky na střešní terasu,“ uvedl s tím, že budova v sobě spojuje expresi i pragmatičnost.
Na Prahu nevídané. Hlavní nádraží promění dřevěná střešní konstrukce
„Nová filharmonie se stane klíčovou dominantou Prahy. Od řeky až na střechu,“ míní architekt, který detaily představil v Centru architektury a městského plánování (CAMP), kde jsou nové vizualizace včetně projektu ve 3D realitě představeny pro veřejnost až do 18. února.
Po předložení podrobné studie začnou projekční práce a získávání veškerých potřebných povolení pro stavbu. Ta by podle plánů měla začít v roce 2027 a o pět let později by měla být otevřena pro veřejnost.
Vedle již otevřené lávky HolKa, probíhající přestavby Masarykova nádraží a jeho okolí i plánované modernizace odbavovací haly hlavního nádraží je výstavba Vltavské filharmonie dalším z počinů, které mohou Prahu posunout ve vnímání moderní architektury.