Hlavní obsah

Inspekce: Rychlík před srážkou zřejmě brzdil

Právo, ČTK, tov

Strojvůdce expresu jedoucího z Německa se snažil těsně před srážkou s osobním vlakem na Domažlicku brzdit, vyplývá z předběžných závěrů Drážní inspekce. To naznačuje, že nešlo o zdravotní indispozici.

Foto: Miroslav Chaloupka, ČTK

Vagon zničený při tragické srážce vlaků u Milavče na Domažlicku. 

Článek

Návěstidlo mělo fungovat správně, s největší pravděpodobností tedy šlo o lidskou chybu, jak již dříve uvedl i ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).

Na trati byl včera po šesté hodině večer obnoven provoz. Tři lidé včetně obou strojvůdců zemřeli, další desítky lidí byly zraněné. Pět jich je stále ve vážném stavu.

Je to důsledek stavu českých železnic, hodnotí tragickou srážku vlaků Němci

Zahraniční

„Podle předběžných zjištění máme za to, že strojvedoucí expresu s největší pravděpodobností těsně před srážkou obsloužil brzdu, z čehož dovozujeme, že byl při vědomí. Nicméně definitivní potvrzení této skutečnosti bude až po rozboru rychloměru z lokomotivy,“ řekl Právu generální inspektor Drážní inspekce (DI) Jan Kučera.

Foto: Miroslav Chaloupka, ČTK

Interiér zdemolovaného vagónu.

Srážka poničila 200 metrů trati

„Co se týká času, zde se bavíme o době v sekundách, možná i méně, tedy opravdu velmi krátkém časovém úseku,“ dodal. Zopakoval, že vlak nezastavil před návěstidlem zakazujícím jízdu, další okolnosti hodlá zveřejnit až po skončení šetření. V ČT nicméně prozradil, že inspekce na trati ani návěstidle nenašla žádnou závadu.

Srážka vlaků pohledem hasičůVideo: HZS Plzeňského kraje

Po nehodě musela Správa železnic (SŽ) opravit úsek v délce přibližně 200 metrů. „Čety SŽ v něm provedly výměnu poškozených kolejnic a upevňovadel, vyměnili jsme také 109 poškozených pražců. V části úseku bylo nutné odtěžit a nahradit kontaminovaný štěrk,“ popsal Právu mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Kolik je tam zraněných? Hýbe se! Hasiči zveřejnili první okamžiky po tragické srážce vlaků

Krimi

SŽ a České dráhy (ČD) už ve čtvrtek odklidily z kolejí všechna nabouraná vozidla. Těžký jeřáb nasadil na koleje nabouranou německou lokomotivu vážící přes 80 tun, kterou odtáhl nehodový vlak na nádraží do Domažlic, kde stojí se dvěma vagony. Německá společnost Länderbahn, jejich vlastník, si je převezme o víkendu.

Šetření pokračuje

Nejpoškozenější vagon ČD, který byl hned za lokomotivou, přesunul jeřáb na louku, kde čeká na sešrotování. Protijedoucí nabouraný regionální vlak RegioShark s hmotností 86 tun stojí od čtvrtka v nedaleké stanici Blížejov.

Materiální škody přesáhnou 100 milionů korun. Kriminalisté zahájili trestní řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti.

Foto: Miroslav Chaloupka, ČTK

Zničený vagon, odstavený po nehodě z trati na přilehlou louku.

„Šetření pokračuje, byly nařízené soudní pitvy zemřelých. Budou probíhat výslechy cestujících z vlaků, budeme vyžadovat různé zprávy, například od DI a ČD. To bude trvat několik měsíců,“ uvedla domažlická policejní mluvčí Dagmar Brožová.

Dodala, že lidé, kteří měli ve vlaku zavazadla, si je mohou vyzvednout po domluvě se starostou obce Milavče.

Na trať u Domažlic se po tragické nehodě vrátily vlaky

Domácí

Výběr článků

Načítám