Článek
Nádražím ve Studénce vedou čtyři koleje. Dvě hlavní jsou nadále uzavřené, provoz technici pustili na dvě staniční. „Jedna má nástupiště, tudy jezdí vlaky, které ve stanici zastavují, po druhé pouštíme vlaky, které jen projíždějí. Vlaky ale vždy musejí před stanicí zastavit a čekat na signál, že mohou projet," upřesnil Ptačinský.
Práce na obnovení provozu na dalších dvou kolejích budou podle něj ještě nějakou dobu trvat. „Vyžádají si jednak stavební práce. Jde například o opravu nástupišť. Navíc ale čekáme na náhradní díly potřebné k opravě výhybek či návěstidel,” uvedl. Navíc je podle něj potřeba speciálním radarem prozkoumat kolej, na které se nehoda stala. Přístroj by měl odhalit sebemenší poškození. „Předpokládáme, že další práce potrvají tak den až dva,” dodal.
Zpoždění lze čekat i během dne
V souvislosti s tímto omezením podle Ptačinského mohou vlaky nabírat zpoždění v rozmezí deset až 15 minut. Potvrdil to i mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. „Ranní vlaky stanicí projely na čas či se zpožděním do deseti minut. Během dne, kdy bude provoz hustější, se zpoždění dá také očekávat," uvedl mluvčí dopravce.
Mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj řekl, že ve čtvrtek jejich spoje už jezdí podle jízdních řádů. „Případná zpoždění v rozsahu několika minut jsou způsobena sníženou rychlostí při průjezdu daným úsekem,” řekl.
Tragická nehoda se stala ve středu kolem 07.45. Řidič polského kamiónu vjel na železniční přejezd v době, kdy svítila červená světla. Vzápětí se za ním zavřely závory. Vůz ale zůstal v kolejišti. Podle odborníků na dopravu měl řidič závory prorazit. Krátce nato do kamiónu s nákladem plechů narazil rychle jedoucí vlak. Zatímco kabina vozu zůstala na přejezdu téměř nepoškozená, návěs a náklad byly rozmetány na několika stovkách metrů. Řidič vyvázl bez zranění. Tři cestující z vlaku srážku nepřežili, dalších 18 lidí utrpělo zranění. Způsobená škoda se pohybuje kolem 160 miliónů korun.