Článek
Od Národního technického muzea na Letné odstartovalo 41 automobilů do roku výroby 1965. Právě to je hlavním kritériem závodu.
Prvních 1000 mil československých se v Československu jelo v roce 1933. Šlo o rychlostní závod na tehdy nejdůležitější domácí silniční trase Praha–Kolín–Německý Brod–Jihlava–Velké Meziříčí–Brno–Břeclav–Bratislava s tím, že účastníci závodu jeli z Prahy do Bratislavy a zpět do Prahy bez přerušení dvakrát. Celkem tedy téměř 1600 kilometrů ostré jízdy bez odpočinku.
O vysoké sportovní úrovni tohoto podniku svědčí dodnes úctyhodné jízdní průměry vítězů. Absolutně nejrychlejší na této trati byl vítěz druhého ročníku Jindřich Knapp na třílitrovém šestiválci Walter Standard S, který celý závod ujel průměrem téměř 104 kilometrů v hodině a v poslední čtvrtině závodu z Bratislavy do Prahy dokonce dosáhl průměru 111,5 km/h.
Už od sedmdesátých let 20. století pražský Veteran Car Club příležitostně pořádá vzpomínkovou jízdu historických automobilů 1000 mil československých, která se jede na stejné trase jako původní závod – tedy z Prahy přes Brno do Bratislavy a zpět.
Do cíle závodu, který je stejně jako start v areálu Národního technického muzea, vozy přijedou v sobotu 18. června v 16 hodin.