Článek
Havlíček v pondělí v pořadu Rozstřel na serveru iDnes uvedl, že datum otevření bylo stanoveno na sobotu 2. října, kdy slavnostně „přestřihne pásku“ zrekonstruovaného vysokorychlostního úseku.
Dálnice, jejíž dokončení bylo opakovaně odkládáno, tak bude otevřena přesně týden předtím, než v Česku skončí hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny. Ty se uskuteční 8. a 9. října, Havlíček kandiduje jako jednička ANO ve Středočeském kraji.
Havlíček: D1 je priorita priorit. Budu tam jezdit a pohlídám si to
O rekonstrukci dálnice bylo rozhodnuto v roce 2011, stavba začala o dva roky později. Původně měla skončit v roce 2018, termín dokončení byl ale nakonec dvakrát posunut.
Havlíček se v pořadu vyjádřil také k dostavbě dálnice z Brna na Vídeň. „Tento projekt stále není dořešen a bude mít zpoždění,“ poznamenal Havlíček.
České jízdní pruhy jako španělská vesnice. Proč s nimi řidiči neumí pracovat
Stát je kvůli prodlužování rekonstrukce D1 dlouhodobě terčem kritiky. Části veřejnosti navíc vadí to, že se dálnice nerozšířila na tříproudovou po celé délce pro každý směr.
Havlíček k tomu již dříve řekl, že šlo naopak o dobré rozhodnutí jeho předchůdců, protože rozšířením by se celá rekonstrukce kvůli výkupům pozemků a dalším přípravám dále neúměrně prodlužovala. Zároveň podle něj bylo správné rozhodnutí zintenzivnit opravy na více úsecích naráz, což projekt naopak urychlilo.
Dodávka na D1 narazila do auta silničářů a hodila ho přímo na policejní vůz
Dálnice D1 je nejen nejstarší a nejdelší českou dálnicí, ale v některých úsecích i nejvytíženější. Kvůli častým opravám ale trpěla bezpečnost a plynulost provozu. Rekonstrukcí prošla část mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna.