Článek
Na demontáž upozornila společnost Kverulant.org, podle níž nebyla obrazovka na domě v ulici Boženy Němcové nikdy povolena, a potvrdil to Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR). Podle Vojtěcha Razimy z Kverulanta se město a SPVR dohodly na odstranění obrazovky v prosinci. Zmizet měla už na přelomu roku.
Razima obrazovku u Nuselského mostu označil za nejznámější nelegální „LED hyzdič“ Prahy, její odstranění však dlouho bezvýsledně projednávala radnice Prahy 2. Na stejném domě před okny dlouho visela ještě větší reklamní plachta.
Auto na boku blokovalo magistrálu u Národního muzea
Vedení města požádalo inzerenty, aby ji nevyužívali, a firma Samsung na podzim svou reklamu stáhla. Sám poutač však nezmizel, provozovatel provokativně nahradil reklamu oficiálně používaným vizuálem k červnovému 70. výročí popravy Milady Horákové, poté propagoval Českou basketbalovou federaci.
Domáhal se dohody s městem a s odstraněním plachty souhlasil až v září. SVPR nyní uvedl, že chce společně s městem hájit legální reklamu a bojovat proti té nelegální. „Ať už je umístěná kdekoliv a v jakékoliv formě,“ citovala ČTK prezidenta svazu Zdeňka Strnada. Nová, přísnější regulace reklamy v centru se týká plachet, plakátů, bannerů či reklamních stojanů, zvukové reklamy, reklamy na dopravních prostředcích, rozdávání letáků nebo reklamních převleků. V říjnu se má opatření rozšířit do dalších částí metropole.
Razima nevěří tomu, že by provozovatelé reklamy ustoupili městu jen tak. Protože reklamu u Nuselského mostu provozovala firma ze skupiny BigBoard, Razima předpokládal, že město s ní vypnutí poutačů vyměnilo za nespecifikované protislužby.
Z Prahy začnou mizet reklamní plochy JCDecaux, potrvá to dva roky
To však magistrát nepotvrdil. „Umístění LED obrazovky u Nuselského mostu není na objektu ve vlastnictví hlavního města Prahy, tudíž hlavní město neeviduje žádný smluvní vztah s vlastníkem LED obrazovky,“ uvedl v odpovědi ředitel magistrátního odboru hospodaření s majetkem Jan Rak.
Jak Právo informovalo, Razima se obrátil na policii kvůli jiné smlouvě na billboardy v Bubenské, Argentinské a Vrbenského ulici. Z podivného obchodu podezříval radnici Prahy 7. Její starosta Jan Čižinský (Praha sobě) kritiku jednoznačně odmítl – radnice podle něho řešila otázku nevypověditelných smluv nejprve nejistou soudní cestou, pak mimosoudním smírem, podle něhož budou poutače v místě ještě pět let.