Článek
Obchvat, který však bude v nově otevřené části zprovozněn pouze v polovičním profilu, propojí z obou stran dálnici D48, a to z jedné od Českého Těšína a Polska a z druhé od Nového Jičína. Současně dojde k napojení dálnice D56 od Ostravy i silnice I/56 vedoucí z Beskyd.
„Po dohodě se zhotovitelem zprovozníme druhou etapu obchvatu ve čtvrtek v polovičním profilu, což bude samo o sobě znamenat už významnou úlevu pro město i další příslib zjednodušení podmínek pro občany Frýdku-Místku,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla je stavba obchvatu Frýdku-Místku symbolem problémů přípravy dopravních staveb v České republice. „Legislativní problémy, které zde byly, byly obrovské. Byli jsme u soudu, vraceli jsme se zpátky a v průběhu stavby bylo zrušeno stavební povolení,“ připomněl a dodal, že i pro zprovoznění celého obchvatu budou práce na jeho druhé části pokračovat tak, aby nejpozději 26. června 2023 byl obchvat dokončen celý. Za výstavbu celého obchvatu o délce zhruba 8,5 kilometru zaplatí ŘSD přibližně 4 miliardy korun.
Město se ústy primátora Petra Korče (NMFM) už těší na to, až tranzitní doprava z jeho centra zmizí. „Můžeme pracovat s, dnes už můžu říct, bývalým průtahem a udělat na něm a v jeho okolí takové zásahy, aby se dal bezbariérově přejít, aby z něj zmizely některé bariéry, mohla na něm přibýt zeleň a ulice, které byly zaslepené, se na něj opět napojily,“ popsal s tím, že v plánu je i vybudování několika kruhových křižovatek. Současně Korč upozornil, že město udělá i taková opatření, aby ty, kteří budou chtít i nadále Frýdkem-Místkem projíždět, přiměla najet na obchvat. První z nich chce magistrát udělat už příští rok.