Hlavní obsah

Františkovy Lázně jsou na poštovní známce

Adolf Absolon je autorem grafické podoby nové příležitostné písmenové poštovní známky Františkovy Lázně, jejímž motivem je Dvorana Glauberových pramenů na okraji sadů Solného a Lučního pramene. Ceninu opěvující krásu architektury jedněch z nejvyhledávanějších evropských lázní Česká pošta (ČP) uvede do prodeje ve středu 6. září.

Foto: Česká pošta

Františkovy Lázně jsou na nové poštovní známce

Článek

„Nová známka je uváděna do prodeje i ve známkových sešitcích s osmi známkami a dvakrát dvěma kupony, jejichž návrhy byly stejně jako známky provedeny olejomalbou na papíře,“ uvedl mluvčí ČP Matyáš Vitík s tím, že motivy dvou kuponů jsou pavilonek pramene Glauber 1 a Hudební pavilon ve františkolázeňských Městských sadech.

Známka byla vytištěna metodou ofsetu v nákladu půl milionu kusů a osmi tisíc známkových sešitků, celkem tedy 564 000 známek. Zájemci si mohou novou známku zakoupit na přepážkách či v e-shopu na webových stránkách České pošty.

Dvorana byla postavena v roce 1930 nad třemi prameny: Glauber III, Glauber IV a nad Kostelním, nalezenými roku 1919 v hloubce 52,9 m, 92,6 m a 29 m. Název Glauber odkazuje na vysoký obsah Glauberovy soli – sloučeniny vyrobené laboratorně v roce 1625. Německý alchymista Johann Rudolf Glauber sloučeninu nazval sal mirabilis neboli zázračná sůl. Sloučenina síranu sodného dostala později název Glauberova sůl.

Známky s Pavlem jdou na dračku, většina zmizela během pár hodin

Domácí

Výběr článků

Načítám