Článek
Problematická silniční stavba se po několika odkladech otevřela letos v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno.
V aktuálním sporu čtyři projektové firmy argumentují tím, že se jim zvýšily náklady s ohledem na průtahy kolem dokončení tunelu. Firma Pudis žádá za projektovou činnost navíc 17 miliónů, Metroprojekt 9,5 miliónu, firma Inset chce za geomonitoring 33 miliónů a Mott MacDonald CZ spolu s architektonickou kanceláří Romana Kouckého žádají 7,2 miliónu za činnosti kolem Trojského mostu, vyplývá z neveřejných podkladů.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Kvůli Blance se v minulosti odehrály už dvě arbitráže, se stavební společností Metrostav o miliardové částky, s firmou IDS o stovky miliónů. V obou případech soud firmám vyhověl. A schyluje se k další arbitráži s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ.
Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 000 aut. Z listopadových údajů vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 miliónu aut.