Hlavní obsah

Firmám, které pořádaly předváděčky pro seniory, sebrali licence

Tažení proti takzvaným šmejdům pokračuje. Živnostenské úřady na návrh České obchodní inspekce (ČOI) odebraly čtyřem firmám, které provozovaly předváděcí akce pro seniory, živnostenské oprávnění. Jedná se o firmy 1. Česká reklamní společnost, Radek Bargel, Reklamní společnost Senior a Cool Home.

Foto: Profimedia.cz

Neuvážený nákup někdy skončí i slzami.

Článek

"Považuji za velkou satisfakci, že se k postihu nekorektních podnikatelů, kteří parazitují na důchodcích jako nejslabší sociální skupině a hrubě porušují zákony, přidaly také další orgány," komentoval zásah živnostenských úřadů ředitel ČOI Vladimír Velčovský.

Zrušení živnostenského oprávnění se u těchto firem vztahuje i na vázané živnosti, a to uzavírání nebo zprostředkování spotřebitelského úvěru.

Pokuty za milióny

S inspektory měly firmy potíže už v minulosti. Například 1. Česká reklamní společnost dostala od ČOI od roku 2012 25 pokut v celkové výši 5,9 miliónu Kč. Firma Radek Bargel dostala čtyři pokuty za celkem 51 000 Kč. Reklamní společnosti Senior udělili inspektoři celkem šest pokut za celkem 880 000 Kč a dalších pět správních řízení nebylo dosud ukončeno. Cool Home dostal uloženo zaplatit pět pokut za celkem 262 000 korun.

Ve většině případů byly sankce uloženy za porušení zákona o ochraně spotřebitele, zejména za opakované nedovolené užívání nekalých (klamavých i agresívních) obchodních praktik při předváděcích akcích, za neposkytování pravdivých a úplných informací o výrobcích, o podmínkách odstoupení od smlouvy a podobně, vysvětlila ČOI v tiskové zprávě.

Další návrhy připravuje

ČOI podala příslušným živnostenským úřadům loňského listopadu nejméně 13 návrhů na zrušení živnostenského oprávnění různým podnikatelským subjektům a další návrhy připravuje, z toho se v osmi případech jednalo o pořadatele předváděcích akcí.

Velčovský již dříve řekl, že v Česku působí několik set firem, které se zabývají nabídkou zboží v předváděcích akcích. O někdy až agresivních praktikách takzvaných šmejdů zaměřených především na seniory se v poslední době často hovoří a píše.

Související články

Proti šmejdům bojují i sami obchodníci

Předražené hrnce, deky nebo kuchyňské náčiní na předváděcích akcích, k jehož koupi jsou senioři nuceni nevybíravými prostředky. Podomní obchodníci, kteří se...

Výběr článků

Načítám