Článek
„V současné době máme technické problémy a nelze vydávat eŽádanky. Na odběrových místech vás vezmou bez problémů,“ napsal tým dopoledne na Twitter.
eŽÁDANKY. V současné době máme technické problémy a nelze vydávat eŽádanky. Na odběrových místech vás vezmou bez problémů.
— Chytrá karanténa (@ChytraKarantena) September 22, 2020
Jednalo se tak už o druhý výpadek během několika dní. Systém měl stejný problém i v pátek, kdy nefungoval pár hodin. Lidé si tak na testy museli počkat ve frontě déle.
Tehdejší ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) dokonce připustil, že by se mohlo jednat i o kybernetický útok.
ON-LINE: V Praze padl další rekord v počtu nakažených od začátku epidemie
Tým Chytré karantény v úterý uvedl, že lidé, kteří přišli na odběrové místo nechat se vyšetřit na covid, by měli být ošetřeni bez problému.
Po zhruba půlhodině byl systém opět zprovozněn. „Systém již funguje. Lékaři i hygienici mohou zase vydávat eŽádanky bez problémů,“ napsala Novinkám mluvčí ministerstva zdravotnictví Gabriela Štepanyová.
Prostřednictvím elektronické žádanky lékaři či hygienici žádají o test na koronavirus. Jsou v ní zaneseny základní údaje a kontakty na testovaného, které se pak dál přenášejí do systému, jenž sleduje pohyb vzorku z odběrového místa přes laboratoř až po výsledek testu. V něm pak také hygiena vidí, jestli má člověk izolaci nebo karanténu a kdy případně musí na další test.
eŽádanka měla výpadek
Na odběrovém místě se ze seznamu žádanek, pokud systém funguje, pak ověří, jestli má příchozí nárok na test hrazený z veřejného zdravotního pojištění, tedy zda ho na něj poslala hygiena nebo praktický lékař. Ostatní si musejí test zaplatit.