Hlavní obsah

Evropští demokraté útočí na parlamentní strany

PRAHA

Za billboardy se zkamenělými tvářemi Jiřího Paroubka (ČSSD), Mirka Topolánka (ODS), Miroslava Kalouska (KDU-ČSL) a Miloslava Ransdorfa (KSČM) stojí Evropští demokraté (ED). Podle ED se strana již soustředí na volební kampaň a velkoplošné plakáty jsou její první vlaštovkou.

Článek

Dosud nebylo přesně známo, kdo si billboardy s nápisem "Na věčné časy?" zaplatil. Po odhalení totožnosti autorství, ke kterému se v pátek ED přiznali bude následovat další distribuce plakátů. Nyní se objeví logo Evropských demokratů, text "Máte i jinou možnost!" a odkaz na webové stránky. Podle místopředsedkyně ED a europoslankyně Jany Hybáškové mají billboardy představovat zkamenělou českou politickou scénu.

V Praze i na dalších místech v ČR je podle předsedy ED Jana Kasla 30 těchto plakátů. Vyvěšeny budou do konce října. Přijdou zhruba na 135 000 korun, uvedl Kasl.

ED slibují boj s korupcí

Zástupci ED představili také předběžný volební program. "Naším cílem je zajistit, aby se úroveň naší země co nejdříve přiblížila ke standardu Evropské unie," uvedl Kasl. ED chtějí například bojovat z korupcí, zavést výkonný stát, podporovat podnikání a provést reformu daní, důchodů a zdravotnictví. Ve zdravotnictví chtějí třeba zavést individuální pojistné smlouvy. V justici hodlají prosazovat srozumitelné zákony a zjednodušit soustavu soudů. U závažných přečinů chtějí zavést sčítání trestů pro pachatele.

Kasl podotkl, že program se ještě může měnit. ED totiž stále jednají o sloučení se Sdružením nezávislých (SNK), s nimiž úspěšně kandidovali ve volbách do Evropského parlamentu. O jednáních nechtěl Kasl nic prozradit. Strany se podle něho domluvily na tom, že do případného uzavření dohody nebudou o debatách informovat.

Související témata:

Související články

Billboardy se staly zbraní politiků

Sáhnout do stranických kapes na nákup nových billboardů hodlají i mimoparlamentní strany před parlamentními volbami, které by měly proběhnout v polovině...

Výběr článků

Načítám