Hlavní obsah

Dvouletý provoz policejního ferrari vyšel na 800 tisíc

Provoz Ferrari F 142 – 458 Italia, které policie před dvěma lety získala coby majetek pocházející z trestné činnosti a podle slov ministra vnitra Víta Rakušana (STAN) jej hodlala využívat i ke stíhání pirátů silnic, zatím vyšel na téměř 800 000 korun.

Foto: Policie ČR

Policejní Ferrari F 142 – 458 Italia

Článek

Data o využití policejního supersportu s maximální rychlostí 326 kilometrů v hodině získala na základě zákona o svobodném přístupu k informacích společnost Kverulant.

Z dat, které policejní prezidium poskytlo, plyne, že za poslední rok najelo ferrari přes 18 tisíc kilometrů. Náklady na pohonné hmoty přesáhly při tomto nájezdu 112 tisíc korun a na dalších 65 tisíc korun vyšel servis, jehož součástí bylo i pořízení čtyř nových pneumatik. V zimním období zhruba od konce října do poloviny dubna bylo vozidlo odstaveno a nevyjíždělo.

Pokud si při pořízení vozu mnozí kladli otázky, k čemu jej policie v tuzemských podmínkách bude využívat, ukazuje se, že nejčastěji se v posledním roce jednalo o reprezentační účely. To bylo v 47 případech, zatímco dohled nad bezpečností provozu, případně dohled při tuningových akcích absolvoval vůz ve 24 případech. Dvakrát bylo ferrari použito i při výcviku řidičů.

Policisté s ferrari číhali v Jeseníkách na motorkáře

Krimi

Celkové náklady od zařazení vozu do služby, k němuž došlo v červenci 2022, se vyšplhaly na 797 tisíc korun, přičemž nejdražší položkou v policejním sumáři byla instalace vysílačky, majáčků a související zvukové aparatury, která vyšla na více než 237 tisíc korun.

Ferrari 458 Italia se vyrábělo v letech 2009 až 2015. Jedná se o supersport s motorem uprostřed a poslední model tohoto typu s atmosférickým plněním osmiválcového motoru. Pořizovací cena se u nového vozu pohybovala kolem šesti milionů korun. Policií provozovaný vůz byl vyroben v roce 2011.

„Jak ukazují data, ani ve druhém roce služby ferrari nemělo žádné smysluplné využití. Jediné, co roste, jsou náklady na provoz a pravděpodobnost velkého průšvihu typu nehoda, závada nebo drahá údržba (cca v ceně Škody Scala),“ konstatoval Kverulant s tím, že prodej vozu by byl pro daňové poplatníky přínosnější nežli jeho provozování.

Pro představu o cenách servisních úkonů lze doplnit, že například náklady na výměnu brzdových kotoučů a destiček se v případě, že vůz je vybaven karbon-keramickými brzdami, se podle informací od prodejce vozů Ferrari Advantage Cars v roce 2022 pohybovaly mezi 400 a 500 tisíci korunami bez DPH.

Jako v Dubaji. Česká policie si pořídila služební ferrari

Domácí
Související témata:
Ferrari 458 Italia

Související články

Výběr článků

Načítám