Článek
Ústavní soudci stížnost odmítli jako zjevně neopodstatněnou, usnesení zpřístupnili ve své databázi. Upozornili, že cestování do exotických destinací má vždy svá rizika.
„Zvýšenou hrozbu různých nemocí v rozvojových tropických státech lze považovat za notorietu, a nedává proto smysl, aby cestovní kancelář vždy zákazníkům 'pro jistotu' zaslala seznam stovek nemocí, které se ve státě X vyskytly či mohou vyskytnout,“ stojí v usnesení.
Kancelář nabídla cestu jinam
Muž a žena si v kanceláři v květnu 2017 objednali a zaplatili zájezd do několika exotických zemí včetně Madagaskaru. Měsíc před odjezdem dostali informace o rizicích, antimalarické prevenci a doporučení očkovat se proti žloutence a tetanu. Kancelář je zároveň odkázala na stránky ministerstva zahraničních věcí. Právě tam klienti našli zmínku o dýmějovém moru.
Jak se proplácí nepoužitý voucher u cestovních kanceláří
Kancelář klienty v reakci informovala, že mor se na Madagaskaru sice vyskytuje, ale nákaza není pro turisty při dostatečné prevenci pravděpodobná. Nabídla také možnost vyměnit za příplatek část zájezdu za jinou destinaci. Klienti nabídku nepřijali, na zájezd neodcestovali, od smlouvy ale výslovně neodstoupili.
Případem se zabýval Obvodní soud pro Prahu 3, který se postavil na stranu kanceláře. Městský soud v Praze rozsudek změnil a vyhověl klientům. Nejvyšší soud ale nakonec provedl další změnu, což znamenalo definitivní neúspěch žaloby klientů. Pokud neodstoupili od smlouvy a poté neodjeli na zájezd, šlo prý čistě o jejich volbu.