Článek
Dosluhující vedení města nechalo vypracovat kompletní přehled všech billboardů, který nyní zveřejní a předá jej novému vedení magistrátu.
„V Praze neexistoval přehled, jaké billboardy a reklamní zařízení mají, či nemají platná povolení. My jsme udělali kompletní rešerši v rámci ulic, kde jaký billboard existuje, ten byl zadokumentován a na základě toho jsme oslovili stavební úřady a zjistili, které jsou legální a které nelegální,“ řekl Scheinherr.
Z celkového počtu má komplet všechna povolení v pořádku pouze 17 procent z nich. „Nejčastěji jde o rozpor s pravidlem, že od sebe billboardy musí být nejméně 100 metrů, což je dané pražskými stavebními předpisy. Toto pravidlo porušuje celkem 565 z nich,“ řekl Scheinherr.
S tím nesouhlasí Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR). Podle něj většina těchto billboardů potřebná povolení má. „Je absolutní nesmysl, že v Praze má všechna potřebná povolení v pořádku pouze 17 procent všech billboardů u silnic 1. třídy. Číslo je dokonce opačné, více než 80 procent všech billboardů u silnic 1. třídy naopak všechna potřebná povolení v pořádku má,“ sdělil Novinkám předseda SPVR Marek Pavlas.
Pražské ANO má podmínky pro Spolu
Upozornil také, že povinnost stometrové vzdálenosti billboardů od sebe zkoumá stavební úřad pouze při povolování nových billboardů, nikoliv u těch povolených v minulosti. „To je stejná situace, jako kdyby při vyhlašování stavební uzávěry byly označeny za nepovolené všechny rodinné domy, které již v území stojí, a jako nedovolené by měly být odstraňovány,“ dodal Pavlas.
Praha 9 podklady nedodala
Dohledání bylo podle Scheinherra v některých případech složité, neboť některé mají několik desítek let stará povolení. Dokumenty proto musely být hledány i v archivech. Jediná radnice, která informace nedodala, byla podle něj Praha 9. „Ta je (informace) bohužel odmítla poskytnout,“ řekl Scheinherr.
Dokument je nyní připraven podle náměstka ke zveřejnění a předání budoucímu novému vedení metropole. Součástí je rovněž právní analýza, jak v jednotlivých případech postupovat. „Uvidíme, zda i nové vedení bude chtít v této otázce pokračovat dále,“ dodal Scheinherr.
Pražský magistrát před dvěma roky vydal novelu vyhlášky, která rozšiřuje omezení reklamy v Pražské památkové rezervaci (PPR) na velkou část metropole.
Ke stávajícímu nejpřísnějšímu omezení v historickém centru přibyla dvě pásma, první ve čtvrtích okolo rezervace a druhé sahající na jihu až na Nové Dvory, na severu do Troje, na východě do Malešic a na západě do Motola.
Rozšířením se podle schváleného dokumentu zvýší území podléhající regulaci ze zhruba devíti na více než 111 kilometrů čtverečních, tedy asi na dvanáctinásobek.