Článek
V rámci další etapy by měly být postaveny stanice Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory, mezistaniční tunely, technologické tunely a zároveň i systém napájení pro úsek mezi Pankrácí a Olbrachtovou, který se již staví. Ze stanice Pankrác bude přestup na trasu C.
Úsek o délce 3,3 kilometru bude mít dvě hloubené stanice (Nádraží Krč, Nemocnice Krč), zatímco stanice Nové Dvory bude ražená. V této stanici budou obratové koleje a bude tam založena případná odbočka pro metro do Modřan. Trasa D by z Nových Dvorů měla pokračovat do Písnice.
Stanice Nádraží Krč bude jako jedna z mála v rámci pražského metra povrchová a bude u ní přestup na vlak i parkoviště P+R.
„První nabídky zájemců na tendr na samotnou stavbu očekáváme na začátku letošního září a pevně věříme, že do konce letošního roku budeme znát i vítěze, pokud nenastanou nepředvídatelné komplikace,” uvedl šéf DPP Petr Witowski, podle něhož by stavba měla trvat šest let. Z Pankráce do Nových Dvorů by se měli cestující svézt v roce 2029.
Jak připomněl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr, nová linka bude plně automatizovaná.
V Praze začala stavba trasy metra D
„Nakoupíme pro ni nejmodernější automatické soupravy. A při té příležitosti taky zmodernizujeme linku C,” dodal.