Článek
Během stavby bezbariérových přístupů bylo provedeno zatěsnění konstrukce a tím došlo podle dopravního podniku ke změně lokálních hydrogeologických poměrů. Průsaky se tak posunuly mimo oblast stavby a voda začala nově odtékat do původního odvodňovacího systému. Ten ale kapacitně nedostačuje a voda stéká po pilířích na nástupiště.
„Jako provizorní, nejvhodnější a nejoperativnější řešení jsme zvolili kbelíky, které vodu poberou ihned a hlavně se vůbec neomezí provoz stanice metra,“ řekla Novinkám tisková mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.
Na kbelíkové řešení však cestující reagují rozpačitě. „Já tu jezdím každý den a je zajímavé, že město investuje miliardy do výstavby nových stanic, ale už nikoho nenapadne mít nějaké rezervy na opravu těch stávajících. Když tady padají dlaždičky ze stropů a teče tu voda po zemi, tak je to poměrně divné u stavby, kde denně projíždí spousta lidí,“ řekl jeden z nich.
Postupné opravy
Podle vyjádření dopravního podniku se na opravách pracuje postupně a za plného provozu budou pokračovat i v průběhu první poloviny roku 2017. V současné době je již kompletně dokončeno odvodnění prostoru pod nástupištěm.
„Teprve po zjištění zdroje průsaku a přesné cesty, kudy prosakující voda do stanice proniká, lze následně zvolit nejvhodnější úpravy, ať už zhotovení nových svodů nebo pročištění a úprava svodů stávajících. Případné závady prokazatelně zaviněné dodavatelem stavby, kterým byla společnost Metrostav a.s., jsou urychleně DPP uplatňovány jako reklamace a odstraňovány na náklady dodavatele,“ doplnila Řehková bez dalších podrobností.
Kvůli dopravnímu přetížení, zlepšení životního prostředí a zároveň snaze zjednodušit obslužnost jižního okraje Prahy a okolí magistrát s dopravním podnikem plánuje stavbu nové linky metra D mezi Náměstím Míru a Depem Písnice celkem s deseti stanicemi. Podle informací DPP by stavba první etapy mohla začít už letos. V provozu by mohla být linka v roce 2022.