Článek
Otevření tunelu Blanka ulehčilo magistrále, rozdíl v dopravě na mostě Barikádníků či Argentinské před týdnem a nyní je znatelný. zatímco před týdnem se tam auta řadila do kolon, dnes je průjezd plynulý.
Volnější je i magistrála k Hlavnímu nádraží, naopak více aut jezdí po Povltavské ulici, která navazuje na výjezd z tunelu v Troji.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Co se týče druhého břehu Vltavy, problémy jsou nyní na Vypichu, v ulicích Svatovítská, Jugoslávských partyzánů a na Vítězném náměstí v Praze 6. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) je nicméně optimistický: „V současné době lze říci, že je celý levý břeh Prahy po otevření tunelu Blanka průjezdnější. Například v místech Starého Města a Malé Strany došlo k výraznému odlehčení dopravy.“
Bez kolon jsou po otevření tunelu magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách, zprovoznění tunelu přineslo problémy hlavně Dejvicím.
Kolony ve Svatovítské, což je ulice, která spojuje Patočkovu a Vítězné náměstí, tzv. Kulaťák, byly ve špičkách i před otevřením Blanky, provoz tam brzdí přechod pro chodce u vjezdu na kruhový objezd.
Proto po jednáních s policií chce městská část testovat, zda by provozu pomohl semafor umístěný u přechodu pro chodce těsně u vjezdu na kruhový objezd. V místě je tramvajová zastávka, a přechod proto není možné přesunout.
Už příští rok by se měl podle příslibu magistrátu pokládat tichý asfalt v Patočkově ulici, jejíž obyvatelé trpí hlukem z frekventované silnice. Po otevření Blanky tam podle starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře (TOP 09) ještě počet aut mírně stoupl. Další opatření se zvažují také v Karlovarské ulici, která spojuje Bílou horu s Pražským okruhem.
Sedmdesát tisíc aut denně
První pracovní den projelo tunelem Blanka více než 46 tisíc aut. Od úterka v průměru tunelem projede zhruba 51 tisíc aut. Tento počet by se však měl dle očekávání zvýšit zhruba na 70 tisíc aut denně.
Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v sobotu po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.