Článek
V Depu Hostivař se technici postarali o poslední etapu, v rámci které bylo nutné jednotlivé části tramvaje doskládat.
„Tramvaj přijela už v kuse na traileru, jen musela na cestu být odstrojena, aby se bezpečně uchytila na trailer. To znamená, že jí chybí podvozkové a čelní plenty a některá zařízení musí být ještě seřízena,“ vysvětlil Novinkám Martin Doubek, šéf odboru technické kontroly pražského dopravního podniku. Po uvedených úpravách a otestování brzdné dráhy podle něj poputuje tramvaj ještě do vozovny Motol, kde se provede další nastrojení podvozkových částí.
Kompletní složení tramvaje prý trvá okolo hodiny, a podle Doubka k tomu dokonce stačí pouze inbusový klíč, pár šroubků a čtyřhranná klička.
Na novou tramvaj na pravidelné lince se cestující mohou těšit za deset dní na trase, kterou vypravuje Vozovna Žižkov. „Ale už ve středu 6. 2. vyjede na zkušební jízdu z vozovny Motol. Najíždět bude prvních zkušebních 100 kilometrů a za deset dní vyjede do plného provozu s cestujícími,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková.
Tato tramvaj je první sériově vyráběnou 100% nízkopodlažní tramvají s otočnými podvozky na světě. Jako první má také unikátní pohon s bezpřevodovkovými motory s permanentními magnety, které pohánějí všechna kola čtyř beznápravových podvozků. Umístění podvozků pod přechodovými měchy a pod konci vozidla umožňuje maximální variabilitu v uspořádání interiéru.
Tramvaj měří 31,4 metru a široká je téměř 2,5 metru, pojme 180 cestujících – z toho 61 sedících. Díky schopnosti hladkého průjezdu oblouky tramvaj zkracuje jízdní dobu a urychluje dopravu. K tomu napomáhá také šest širokých dvoukřídlých dveří, které cestujícím umožňují velmi rychlý výstup a nástup.