Článek
Překvapením je, že se zavázala splnit všechny základní požadavky české armády i německá firma PSM, která vyrábí obrněnce Puma pro německou armádu. Tyto vozy přitom mají pouze automaticky ovládanou věž a česká armáda požaduje, aby byla věž řízena posádkou.
„Všichni čtyři uchazeči se písemně zavázali, že vyhovují všem 16 no-go (nepřekročitelným) požadavkům. A s největší pravděpodobností do další fáze výběrového řízení postoupí všechny čtyři uchazeči,“ řekl Právu náměstek ministra obrany Filip Říha.

Bojové vozidlo Puma
Nad německou Pumou zatím visel otazník. Obrněnce používá Bundeswehr, který si objednal 350 kusů v jedné verzi. Problémem je, že je vyráběn pouze s bezosádkovou věží a vejde se do něj jen devět vojáků.

Původně švédský vůz CV-90
Česká armáda přitom chce, aby nové BVP uvezlo 11 vojáků a mělo věž s osádkou.
Důležitým kritériem při výběru vítěze bude i rozsah zapojení českého obranného průmyslu na výrobě vozidel. Musí být minimálně 40 procent z nabídkové ceny zakázky.

Jedním ze čtyř výrobců, mezi nimž chce obrana vybírat, je španělská odnož amerického gigantu General Dynamics s vozem Ascod.
Do tendru ministerstvo přizvalo španělskou odnož amerického gigantu General Dynamics s vozem Ascod, švédsko-britský podnik BAE Systems s obrněncem CV-90, a dvě německé společnosti - PSM, ta vyrábí pro německou armádu obrněnce Puma, a Rheinmetall Landsysteme, ten nabízí svou novinku Lynx.

Pásový obrněnec Lynx