Článek
„U trolejbusů Škoda-Solaris 24m došlo po několika dnech od zahájení plného provozu ke vzniku dílčích technických závad na více vozech. Nejedná se nicméně o žádnou sériovou závadu,“ vysvětlila serveru iDnes.cz, který zprávu v úterý přinesl, mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Aneta Řehková.
Podle Řehkové se závady týkají seřízení technických komponent či elektrovýzbroje, některé závady zřejmě souvisí s malou praxí řidičů trolejbusu.
„Společně s dodavateli věříme, že se jedná pouze o krátkodobý dočasný stav a disponibilitu vozidel se podaří brzy navýšit na plné pokrytí plánovaného vypravení sedmnácti vozů v pracovní dny,“ dodala.
Na trasu vyrazil nejdelší trolejbus v Česku
Po dobu oprav trolejbusů budou linku pomáhat obsluhovat naftové autobusy.
Velkokapacitní tříčlánkový bateriový trolejbus Škoda-Solaris, obsluhující od minulé středy elektrifikovanou linku 59 mezi Veleslavínem a Letiště Václava Havla, měří téměř 25 metrů a pojme 180 pasažérů. Jde o nejdelší stroj svého typu v Česku.
DPP jich v rámci veřejné zakázky vysoutěžilo od konsorcia společností Škoda Elektric, Solaris Bus & Coach a Solaris Czech celkem dvacítku vozů za 623 milionů korun.
Trolejbusy jezdící na letiště nejsou jedinými, které se potýkají s technickými potížemi. Začátkem roku podnik nasadil s dlouhým zpožděním nové trolejbusy SOR TNS 18 na novou linku 58 mezi Palmovkou, Prosekem, Letňany, Čakovicemi a Miškovicemi, která nahradila autobusovou linku 140, ale i zde se stroje potýkají s problémy.
Nejprve se na vozy čekalo několik měsíců kvůli nedostatku čipů, po opožděném dodání a nasazení části těch, které nevykazovaly nedodělky a měly v pořádku papíry, se ukázaly potíže s elektrovýzbrojí.