Článek
„Je to tak, pan Ayrer by měl nastoupit do funkce šéfa komunikace ČSSD,“ potvrdil Právu úřadující předseda soc. dem. Bohuslav Sobotka s tím, že Ayrer nastupuje od čtvrtka do šéfovské funkce v Lidovém domě. Sobotka doplnil, že od Ayrera očekává podílení se na tvorbě nového stylu komunikace ČSSD, která by měla být přátelská a otevřená.
Nový šéf PR a marketingu soc. dem. Ayrer pak Právu sdělil, že chce pracovat na zlepšení vztahu strany s médii. „Hlavním cílem a úkolem je nastartovat novou mediální tvář soc. dem.,“ uvedl. Ayrer ukončil své působení ve funkci mluvčího a ředitele odboru komunikace ministerstva pro místní rozvoj ve středu. Ayrer začal tlumočit názory resortu v roce 2009 po nástupu úřednické vlády, předtím byl reportérem televize Nova.
Pokud jde o další pracovníky marketingové sekce Lidového domu, zůstávají podle Sobotky na svých místech. Stranickou mluvčí je nadále Kateřina Blechová a vedoucím tiskového oddělení Ondřej Macura.
Dimun v Lidovém domě skončil
Ayrer obsadí v Lidovém domě židli, na které seděl předchozí šéf PR a marketingu Petr Dimun. Ten minulý týden oznámil, že právě k 1. červenci odchází ze služeb ČSSD. Konec Dimunovy éry uvítali například místopředsedové soc. dem. Milan Urban nebo Roman Onderka. „Myslím si, že pro změnu v Lidovém domě je to pozitivní krok,“ řekl Urban Právu minulý týden.
Dimun byl druhým mediálním já expředsedy ČSSD Jiřího Paroubka. Svými prohlášeními přispíval k ukřičenému a netolerantnímu obrazu sociální demokracie. Dimun už sice pro ČSSD nepracuje, ale nadále zůstává členem strany.
Bývalý šéf PR a marketingu Lidového domu Dimun přitom působil v letech 2002 až 2004 ve stejné pozici, jako do středy Ayerer. Dimun byl mluvčím ministerstva pro místní rozvoj v době, kdy stál v jeho čele Pavel Němec (US-DEU).