Článek
Úsek mezi Mirošovicemi a Šternovem, tedy od 21. do 41. kilometru, musela auta během noci objíždět přes Benešov. Nákladní vozidla nad 12 tun jezdila přes Tábor, Pelhřimov a na D1 se opět napojovala u Humpolce a opačně.
První část mostu byla zbourána v neděli kolem 21:30, šlo zhruba o jeho pětinu. Pět bouracích strojů pak dále pracovalo na rozebírání mostu během noci.
Pravý jízdní pás dálnice kvůli odvozu suti bude ještě uzavřen a doprava bude svedena do režimu dvou pruhů na Prahu a jednoho na Brno. Odklízecí práce totiž potrvají až do čtvrtka do 08:00 hodin.
Uzavření dálnice využili silničáři k dalším opravám na 24. a 29. kilometru. "Ty už jsou také hotové," informoval Rýdl.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně.