Článek
„Zdá se, že se Barrandovský most podaří stále ještě opravit tento rok,“ řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti). Práce by podle něho měly trvat do konce stavební sezony, pokud počasí dovolí a pokud se nezjistí další vady. Sezona u Technické správy komunikací končí v listopadu, a to kvůli dodávkám materiálu, především vysokopevnostního betonu UHPC.
Prohnutí a trhliny
Při jeho pokládce bylo nejprve zjištěno prohnutí a trhliny v nosných konzolích z 80. let. Podle náměstka ředitele pražské správy komunikací Josefa Richtra je nutné konzole podkládat, a to s pomocí horolezců, zároveň je třeba je doplnit o další materiál podle výpočtů ČVUT. „Práce jsou velmi časově a fyzicky náročné,“ poznamenal Richtr.
Nová vrstva bude rovněž z UHPC. „Předpokládáme 850 až 1000 kubíků, což je velké množství,“ uvedl Richtr. Bílý obohacený beton se dováží z betonárny v Troji. Aby se spojil s podkladovými vrstvami, je ho třeba kotvit do podkladových vrstev.
Spousty až 150 milimetrů dlouhých kotev pro armaturu dělníci vrtají do staré konstrukce, aby byla spřažena s tou novou. „Je to velmi časově náročné, ale máme řešení,“ poznamenal Richtr, podle něhož vlastně nová vrstva s kotvami zachránila severní polovinu mostu, po níž jezdilo v průměru kolem 70 tisíc aut denně.
Pokud se podaří práce v listopadu dokončit, bude zrekonstruován celý Barrandovský most. Původně jeho oprava byla rozvržena do čtyř etap a let, vedení města se ale rozhodlo letos třetí a čtvrtou etapu spojit do jediné sezony.