Článek
„Zálohy nevybíráme. Brýle od nás můžete mít, jen pokud jsou vhodná sklíčka a obroučky na skladě. Jestli ne, zakázku nepřijmeme,“ vysvětluje prodavačka zákazníkovi, který se rovnou ode dveří ptá, zda podnik funguje. Zásoby se podle ní rychle tenčí.
Zajímáme se, jak to mají zaměstnanci s výplatou. „Za leden jsme je už nedostali. Tak snad nám něco zaplatí v rámci vypořádání z insolvence. Většina z nás ale doufá, že když firmu převezme insolvenční správce, tak třeba pro podnik najde kupce. Přece jen je to zavedená značka. Zatím jsem si jiné místo nehledala,“ shrnuje prodavačka.
Za pád může covid, tvrdí firma
Slevy na skla jsou podle ní padesátiprocentní, na obroučky 30 až 50 procent. Je ovšem otázka, zda je to výprodejová cena, protože takové slevy uváděla firma ve výloze i před krachem a už na konci loňského roku vyhlašovala velkou slevovou akci.
To, že na sebe podal návrh na insolvenci, Eiffel Optic na svých webových stránkách do čtvrtka zákazníkům nesdělil. Naopak zde stále zastarale oznamoval, že hledá účetní, asistentku prodeje, očního optika a optometristu.
Oznámení o tom, jak podnik hodlá nyní fungovat, když už nemá ani na výplaty, ve čtvrtek neviselo ani na jeho facebookových stránkách, kde má přes 15 tisíc sledujících.
Značka Eiffel Optic funguje 32 let, získala ocenění „Superbrands“ či se dostala do CzechTop 100. Podle insolvenčního návrhu podaného vedením firmy mohou za pád covidové uzávěry a společnost dluží hlavně velkým pražským obchodním domům za nájem.