Článek
Stavbaři by měli v noci podle Čásenského zvedat čtyři železobetonové nosníky, které budou sloužit jako základy nového mostu. Jeden nosník mostu je dlouhý 34 metrů a soupravy, které jej převážejí, budou dohromady vážit 120 až 130 tun.
Pokud nastanou komplikace v přepravě nosníků a nebudou dodány včas, tak bude stavba přerušena, nosníky nebudou montovány a budou dočasně uloženy mimo dálnici. Čas ukončení uzavírek je podle ministerstva dopravy závazný a stavební firma jej nesmí prodloužit.
Kamióny budou čekat
Osobní auta mohou uzavírku mezi Loktem a Hořicemi objet ve směru na Brno přes Čechtice a ve směru na Prahu přes Ledeč nad Sázavou. Nákladní auta nad 12 tun objízdnou trasu stanovenu nemají.
Kamióny musejí počkat na dálnici, až se na hodinu a půl otevře a v tomto intervalu mohou úsek projet. Policie při opakovaných uzavírkách neočekává výraznější komplikace za předpokladu, že řidiči budou dodržovat dopravní předpisy, řekl mluvčí středočeské policie Pavel Truxa.

Stavba mostu uzavře čtyřikrát dálnici D1 mezi Loktem a Hořicemi.
Vedle krátkodobých uzavírek při stavbě mostu čeká řidiče o víkendu na 71. kilometru dálnice také uzavření levého a pravého pásu. V půlkilometrovém úseku tak budou jezdit pouze jedním jízdním pruhem na Prahu a jedním jízdním pruhem na Brno.
Zhotovitelé letos využili nočních víkendových uzavírek ze soboty na neděli už třikrát. Pokaždé to bylo kvůli bourání starých mostů přes D1. Zatím ani v jednom takovém případě omezení nezpůsobila podstatnou dopravní komplikaci.
O opravě dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.