Hlavní obsah

D1 u Humpolce je průjezdná v obou pruzích

Humpolec
Aktualizováno

Provoz na dálnici D1 u Humpolce mezi 90. a 94. kilometrem byl od nedělních 22:30 obnoven v obou pruzích. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přes víkend odstranilo všechna mobilní svodidla ve zúženém úseku, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Úsek byl zúžen kvůli opravě. V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala, za což sklidil kritiku i ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Foto: Mapy.cz

Úsek D1 ze kterého zmizí dočasná svodidla

Článek

Pracovníci ŘSD během víkendu odstranili všechna mobilní svodidla mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 v zúženém úseku ve směru na Prahu i na Brno. Na Prahu byl provoz obnoven v obou jízdních pruzích v neděli dopoledne.

Dálnice byla zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě. Odstranění dočasných svodidel má v zúženém úseku přispět k tomu, aby byla dálnice lépe průjezdná. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.

Foto: Jana Pechová, Právo

Včera po 21 hodině zahájili dělníci rozmisťování dopravních kuželů, dnes už ve čtyřkilometrovém úseku D1 u Humpolce odstraňují betonová svodidla a navracejí tak dálnici standardní šířku.

„Ještě před půlnocí to (směr na Brno) zprovozníme do dvou pruhů. Původní harmonogram podle rozhodnutí silničního správního úřadu byl do úterý. My, protože takové operace neděláme poprvé, jsme byli optimisté, že to zvládneme rychleji,” řekl odpoeldne Rýdl.

Odstraněním všech svodidel se zúžený úsek zkrátil na deset kilometrů. Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, která začala v březnu. Na prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel je dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.

Letecké záběry z D1 ve čtvrtek ve 13:00Video: Novinky

V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.

Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám