Článek
Oba směry se budou uzavírat postupně, nebude to celonoční uzavírka, řekl Rýdl. V každém směru se dálnice za noc uzavře pětkrát. Ve směru na Brno bude uzavírka na 90. kilometru. Ve směru na Prahu bude provoz uzavřen na 92. kilometru. Podle Rýdla je nezbytné, aby řidiči dbali pokynů policie a sledovali dopravní omezení.
„Při některých omezeních bude stanovena objízdná trasa, ne u všech,” řekl Rýdl. Na objízdné trasy bude policie posílat řidiče první půlhodinu. Pak už bude časově výhodnější počkat na dálnici do obnovení provozu. Uzavírky budou maximálně čtyřicetiminutové.
Staré mosty byly příliš úzké
ŘSD most zbouralo loni kvůli modernizaci dálnice. „Původní mosty jsou svým šířkovým uspořádáním příliš úzké. Nová D1, která je širší o 75 centimetrů z každé strany, by se pod ně bezpečně nevešla podle norem, proto stavíme mosty nové,” řekl Rýdl.
Práce na modernizaci úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly po problémech znovu v květnu. Původní modernizace 14 kilometrů dálnice začala loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy, které mělo opravu tohoto úseku D1 dokončit během letoška. Stavba však nabrala zpoždění a stavaři nestihli práce během zimy přerušit. Stát proto stavebním firmám vypověděl smlouvu. Letošní práce provádí společnost Skanska asi za 640 milionů korun.