Článek
„Vyzýváme magistrát k odpovědné ochraně lidí používajících jízdní kolo a obnově zrušených cykloobousměrek v souladu s platnými technickými podmínkami. Již v rámci dříve podaných námitek jsme nabídli řadu možných opatření v souladu s platnou legislativou, které by je mohly zachovat i navzdory nesouhlasu Policie ČR,“ řekl Michal Šindelář, zástupce žalujícího spolku.
Spor mezi cyklisty a městem trvá od léta minulého roku. Tehdy vedení moravské metropole po dohodě s policií rozhodlo z bezpečnostních důvodů cykloobousměrky zrušit. Po jednáních se spolkem nakonec radnice kolařům částečně ustoupila a zrušila značení pouze v ulicích Rumiště, Radnická a na Mendlově náměstí. Na zažehnání žaloby to ale Brnu nestačilo.
Policie chce povinné přilby i pro dospělé cyklisty
„Dopravní opatření město bez náhrady zrušilo a vytěsnilo tak lidi na kolech do skutečně nehodových míst s intenzivní motorovou dopravou,“ řekl Šindelář. Brno podle něj tímto rušením bezpečné infrastruktury otevírá nebezpečný precedens.
„Může následovat rušení dalších stovek metrů a možná i kilometrů z toho mála opatření pro bezpečný pohyb lidí na kolech, které v Brně zatím vznikly,“ obává se Šindelář, který dále uvedl, že žaloba je poslední možnou obranou.
Město se brání
Magistrát podle radního pro oblast dopravy Petra Kratochvíla (ODS) rozhodnutí cyklistů zaskočilo. „Se spolkem Brno na kole se uskutečnila v loňském roce jednání s cílem najít kompromisní řešení,“ sdělil.
Cyklista názorně předvedl, proč je někteří řidiči nemají rádi
U většiny dotčených úseků se městu podařilo do měsíce vrátit stav do původního režimu. „Zbyly tři oblasti, které sám považuji za komplikované a u kterých hledáme řešení. Myslím si, že jsme udělali vše možné k tomu, abychom dospěli ke kompromisu. Zbylé úseky lze podle mého názoru objet jiným způsobem,“ sdělil šéf brněnské dopravy.
Radnice se bude v těchto dnech seznamovat s námitkami. Má na to 20 dnů, poté musí Krajskému soudu v Brně odpovědět.