Článek
Sociální demokracie v pondělí odstartovala v Brně kampaň pro říjnové senátní a krajské volby. Poučena posměšky a kritikou, které se jí dostalo v roce 2010 kvůli rozlévání piva za dvě koruny na mítincích, rozhodla se tentokrát vsadit na nealkoholickou oranžádu. Ani v tomto případě se ale záměr nezdařil a ČSSD má na krku další skandál.
Půllitrová láhev neobsahuje nařízenou informaci o původu výrobku. Lidový dům už zareagoval zastavením rozdávání osvěžujícího volebního životabudiče. „Soc. dem. v současné době prověřuje, zda došlo k pochybení. Pro jistotu okamžitě zastavujeme distribuci. Pokud se prokáže, že k pochybení došlo, zjednáme nápravu,“ řekl v úterý Novinkám volební manažer ČSSD Jan Hamáček.
Pokud bude porušení pravidel skutečně prokázáno, nechá soc. dem. doplnit text na láhvích s oranžádou. ČSSD v úterý také prozradila, že výrobcem zhruba desítky tisíc kusů Oranžového životabudiče je společnost Kalabria Kladno.
Strana může dostat pokutu až tři milióny korun
Na problém s limonádou se hodlá zaměřit Státní zemědělská a potravinářská inspekce. I informace v médiích totiž považuje za podnět. Na dotaz Novinek to v úterý uvedl její mluvčí Pavel Kopřiva. „Obecně platí, že každá balená potravina, ač je rozdávána zdarma, musí obsahovat údaj o výrobci, prodejci nebo distributorovi,“ sdělil mluvčí.
Za nedodržení regulí v podobě nesprávného označení hrozí ČSSD teoreticky pokuta až do výše tří miliónů korun. Závažnost provinění určí inspektor, který bude mít „kauzu oranžáda“ na starosti.