Článek
Cesta našeho kufru začíná v odletové hale terminálu T2 u odbavovací přepážky. Poté, co ho personál zváží, přilepí štítek s příslušným čárovým kódem obsahující informace o cílové destinaci a majiteli zavazadla, takzvaný label, putuje samovolně po sběrném dopravníku do útrob letiště.
První zastávkou je třídírna zavazadel. Celková délka pásových dopravníků v třídírnách Letiště Václava Havla Praha dosahuje téměř 4,3 kilometru. Kufr mimo jiné projde i vícestupňovou bezpečnostní kontrolou, která zjišťuje, jestli v něm není výbušná nebo jinak nebezpečná látka.

Třídírna terminálu T2 na Letišti Václava Havla.
Takzvaně čisté zavazadlo dále putuje na sorter, automatický třídič skládající se ze 176 sklopných vozíků s miskami. Ty na základě informací ze speciálního skeneru, který přečte čárový kód zavazadla, roztřídí kufr nebo tašku podle destinace na příslušnou třídicí pozici – skluz. Svůj vlastní skluz má přidělený každý let.
„V případě, že zavazadlo ztratí label s čárovým kódem, je odesláno do stanice manuálního kódování, které se nachází rovněž v třídírně zavazadel. Operátor manuálně zadá informaci o destinaci,“ upřesňuje manažer třídírny Václav Ceeh. Zavazadlo se následně vrací zpět do systému.

Stanice manuálního kódování umístí na zavazadlo nový label.
„Kapacita tohoto systému je 3750 zavazadel za hodinu. Zařízení funguje 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. V sezóně odbavíme přibližně 15 000 zavazadel za den, za rok cca 3,5 miliónu,“ doplňuje Ceeh.
U skluzů pracovníci naloží zavazadla do kontejnerů nebo na vozíky za malé tahače. Pak již kufry a tašky putují k příslušnému letadlu. Do nákladového prostoru se jich vejde až 150. Naložení standardního počtu zavazadel trvá 20 až 30 minut. V Ruzyni jich celkově za rok naloží a vyloží zhruba 56 100 tun.