Hlavní obsah

Co nešlo včera, povedlo se dnes. Praha pomyslela na řidiče a zprůjezdnila Štvanici

Propad vozovky na Hlávkově mostu u Štvanice, který v úterý komplikoval provoz na magistrále, začala Technická správa komunikací (TSK) řešit hned následující den po medializaci. Kvůli havarijní opravě byla doprava v místě převedena i na tramvajový pás a místo je tak opět průjezdné dvěma pruhy. Přitom ještě včera TSK avizovala, že dopravní opatření bude trvat v řádu dnů, prý bylo potřeba schválení všech dotyčných.

Situace na Štvanici 24. 8. dopoledneVideo: Pavel Jaňurek, Novinky

Článek

Propad vozovky, k němuž došlo po silných deštích, je způsoben problémem s odvodněním na jednom z mostních oblouků.

Podle mluvčí TKS Barbory Liškové bylo zjištěno, že do konstrukce kvůli nefunkčnímu odvodnění zatéká a dochází k podemílání konstrukčních vrstev, což se nejmasivněji stalo právě v místě propadu.

V rámci havarijní opravy dojde k zajištění odvodnění mostovky a opětovnému předláždění úseku. Předláždění celého soumostí z roku 1912, přes nějž projede denně téměř 70 000 aut a jehož součástí je od roku 1962 i tramvajová trať, přitom proběhlo loni a letos. V nejbližších letech je v plánu kompletní rekonstrukce mostu.

Neschopnost v Praze: Převedení aut na tramvajový pás trvá několik dnů, kolony nekolony

Domácí

Zatímco v úterý byla doprava v úseku svedena do jednoho pruhu a řidiči po magistrále popojížděli v dlouhých kolonách, ve středu bylo místo průjezdné i po tramvajovém pásu, jak TSK slibovala, a komplikace nenastaly. Oprava je aktuálně naplánována do 29. srpna.

Výmluvy, výmluvy, výmluvy…

Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) město o nefunkčním odvodnění zanedbaného mostu ví, a proto se připravuje jeho rekonstrukce.

Zároveň podle něj nebylo možné začít s opravou propadu okamžitě, neboť bylo třeba vyčkat, až přestane pršet a bude možné dostat vodu z konstrukce. Následně bude vybourána část betonové desky a provedena drenáž.

Ačkoliv město začalo řešit situaci „okamžitě“, ke svedení aut na koleje, přenastavení semaforů a dočasnému zrušení zastávky došlo až ve středu po medializaci problému.

Nešlo přitom o řešení závady na komunikaci, ale lhostejnost vůči řidičům, tedy zavedení dopravy zpět do dvou pruhů. Tvořily se totiž dlouhé kolony.

Ty vysvětloval například primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti) deštivým počasím. Kolony se ale v opačném směru netvořily a panoval tam poklidný prázdninový provoz.

Policie mohla pomáhat

I v úterý se dala situace operativně řešit například zavoláním policie, která mohla řidiče na tramvajový pás nasměrovávat. Nikdo ji o to ale nepožádal a policii to taky nenapadlo.

Výběr článků

Načítám