Článek
Peníze za ubytování na účty hotelu totiž do těchto chvil nedorazily, i když majitel hotelu posunul termín pro splacení dluhu o několik dní. Podle odpoledního zpravodajství Českého rozhlasu se rozhodl hoteliér prodloužit termín pro zaslání peněz až do středečního poledne.
CK nechala v Chorvatsku o víkendu asi 300 klientů bez zaplaceného ubytování. Stovka z nich je již doma, dopravu jim zajistil konzulát. Zbývajících 200 je zatím v hotelu a v soukromých apartmánech. Asi 80 lidí, kteří jeli do Chorvatska vlastními vozy, si pobyt na místě znovu zaplatilo v soukromých apartmánech.
Zbytek bydlí v hotelu na náklady hoteliéra. Do čtvrtka však musí pokoje vyklidit. Dluh cestovní kanceláře v hotelu je totiž podle mluvčího ministerstva zahraničí Víta Koláře značně vysoký.
Klienti chtějí žalovat CK i úřad
Klienti CK Harmonie se rozhodli podat hromadnou žalobu na majitelku kanceláře. Ta totiž neměla zaplacené povinné pojištění proti následkům krachu. Zklamaní lidé tak nemají jinou šanci získat zpět peníze, než dohodnout se s majitelkou, nebo vymáhat škodu soudní cestou. Řada klientů chce žalovat i živnostenský úřad, že kanceláři neodebral licenci. Opavští policisté už evidují pět trestních oznámení na majitelku CK od klientů.
Letos již pool pojišťoven vyřizoval další tři pojistné události. Loni pojišťovny řešily úpadek čtyř cestovních kanceláří za celou sezónu.