Hlavní obsah

Chorvatská taxislužba chce v Praze jezdit za 8 Kč/km

Právo, Jindřich Ginter

Chorvatská taxislužba Cammeo Group se chystá vklínit do již tak našponovaného pražského trhu přepravců s cenou osm korun na kilometr. Půjde o službu přes vlastní aplikaci na podobném principu jako Uber. Vůz si nebude možné odmávnout z ulice. Nový tým zde staví bývalý profesionální basketbalový hráč a trenér Zoran Helbich (45).

Foto: Jindřich Ginter, Právo

Chorvatská taxislužba Cammeo Group

Článek

V pražském Hloubětíně má už zaparkováno několik desítek aut. Jsou to nové Dacie Logan ve verzi kombi jezdící na LPG. Všechny vozy jsou číslované, mají stejné vybarvení, řidiči budou firemně oblečení. Šoféři si pronajímají vozy na delší dobu a z jízdy platí provizi dvanáct procent, což je o polovinu méně než u srovnatelné konkurence, minimálně však 600 korun denně. Systém jim má transparentně přidělovat jízdy, poskytnout náhradní vůz v případě nehody a také servis.

„Každého řidiče budeme osobně prověřovat a školit. Rozhodně nám nebude stačit poslat e-mailem naskenované papíry. Tím se chceme odlišit,“ dodává Helbich. Pro zákazníky bude nástupní sazba 24 korun, kilometr jízdy osm korun a k tomu každá minuta strávená v autě za tři koruny. Minimální cena za krátkou jízdu „za roh“ přijde na padesátikorunu.

Zfetovaný taxikář se pokusil zákazníka zabít kosou

Koktejl

Cammeo nejsou žádní nováčci. Firmu založila už v roce 2006 rodina Minovských původem z Makedonie se třinácti auty. Od té doby se rozrostla do čtyř desítek měst v Chorvatsku, Srbsku, Slovinsku a úhrnem už najezdila přes 80 milionů kilometrů. „Například v Záhřebu máme 170 aut,“ upřesnil Helbich s tím, že flotila celé skupiny čítá na tisíc vozů.

Cena pro Prahu bude nejspíš startovní, protože v Chorvatsku Cammeo jezdí v přepočtu za 18 korun za kilometr a minimální cena za krátkou jízdu je 2,50 eura. Po Praze plánuje expandovat do Varšavy, Vídně a Bratislavy.

Nástup za 60 a kilometr až za 36 korun. Praha zvýšila maximální ceny taxi

Domácí

„Nemyslím si ale, že až se zavedeme, tak cenu nějak výrazně upravíme. Provoz na LPG je levný, máme výhodné leasingové podmínky a řadu dalších partnerů s výhodnými cenami servisu. A že Dacia není žádný luxus? Většinu zákazníků, kteří se potřebují rychle přepravit po městě, to ani moc nezajímá. Navíc jsou to pěkná a prostorná auta,“ dodává Helbich.

Výběr článků

Načítám