Článek
Podle starosty Čakovic Alexandra Lochmana (Pro Prahu) přibudou v případě výstavby v této oblasti tisíce obyvatel. V areálu Avie by jich prý mělo být více než 6000, další lidé by metro využívali ze spádové oblasti, například z Vinoře, Kbel či Miškovic, a rovněž by tam dojížděli Středočeši.
„To už pak máte nějakých 60 000 lidí. To už je důvod, abychom jim nabídli důstojný způsob dopravy. A metro je nejrychlejší a nejkomfortnější způsob,” řekl Lochman.
Radnice už podala tuto připomínku v rámci žádosti změny územního plánu, kterou Avia iniciovala. Zároveň by chtěla, aby vlastník v rámci pozemku chystaného k zástavbě vytvořil takzvanou územní rezervu, na které by stanice případně mohla vzniknout. S developerem prý Čakovice ještě konkrétně nejednaly. „Stavba stanice by ale klidně mohl být PPP projekt, kdy je do něj zapojen soukromý investor,” řekl starosta.
Nápad k zamyšlení, tvrdí náměstek primátorky
Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) je nápad k zamyšlení. „Vždy jsme otevřeni jednání o ekologickém způsobu dopravy do rozvíjejících se lokalit,” uvedl.
Pokud by se Praha rozhodla návrhem Čakovic zabývat, bude muset být vypracována řada studií, mezi nimi například studie proveditelnosti nebo demografická studie.
Nyní metro končí v polích
Na trase metra C se z Ládví do Letňan jezdí od 8. května 2008. U stanice je autobusový terminál, avšak v minulosti byla často kritizována, neboť stojí mimo zástavbu.
Samotná linka C měří 22,425 kilometru a je na ní 20 stanic. Dojet z Letňan na Háje trvá 36 minut. Úsek mezi stanicemi Florenc a Kačerov je nejstarší součástí pražského metra a do provozu byl uveden 9. května 1974.
Již několik desítek let se přitom plánuje výstavba nové trasy D, která by ulehčila dopravu obyvatelům jižní části metropole. Termín zahájení výstavby se zatím naposledy posunul na rok 2019.