Článek
"Nejlépe šly našim dětem úlohy z přírodovědy," uvedl ministr Petr Fiala s tím, že zde skončily české děti na osmém místě. Do testů matematické a přírodovědné gramotnosti TIMSS se přitom zapojilo 52 států.
V matematice se umístili školáci na 22. místě, což je sice nadprůměrný výsledek a děti se oproti minulému šetření zlepšily, stále ale ještě nedosahují výsledků z roku 1995.
Jsou to výsledky dobré práce našich učitelů.
Co se týká čtenářské gramotnosti, tedy schopnosti porozumět psanému textu, skončili čeští čtvrťáci na 14. místě. Poměřovalo se přitom ve 45 zemích. Děti byly nadprůměrné ve vyhledávání informací v textu, v ostatních parametrech byly jejich výsledky srovnatelné.
"Jsou to výsledky dobré práce našich učitelů," myslí si ministr. Změny jsou podle něj důsledkem změn ve školství v posledních letech, zejména reformy, která umožnila školám vyučovat podle vlastních vzdělávacích programů.