Článek
Mají se při ní podílet na průzkumu území, vyhledávat zbytky Tálibánu a sítě teroristické organizace al-Kajdá.
Obrovský bílý letoun An-124 se čtyřmi turbodmychadlovými motory zavěšenými na pylonech pod křídly a s ruskými výsostnými znaky se po krátkém rozjezdu ve 14.20 odlepil od země. Vojáci byli v té době na palubě již více než hodinu. Kolik jich bylo, není známo, protože armáda odmítla sdělit jakékoliv podrobnosti. Podle vizuálního pozorování jich mohla být asi polovina ze 108členné jednotky.
Letištní plocha přerovského letiště je dobře pozorovatelná ze silnice od Prostějova a Tovačova a obří letoun zde nemohl uniknout pozornosti. Na křižovatce v předměstí Přerova již dlouho před 14. hodinou postávali lidé, kteří vysedli z aut. Vzrušeně sledovali dění na letišti a v rukou mačkali fotoaparáty.
V napjatém tichu, které rušil jen hřmot vrtulníků při výcviku na letišti, došlo i na slzy. Beze slov, ale vzájemně tu bylo všem jasné, co se tu právě děje. "Jen aby se vrátili všichni živí a zdraví," zaznělo nahlas v okamžiku, kdy letoun zmizel v nízké šedé oblačnosti.
An-124 slouží v civilní sféře i u ruského vojenského letectva. Je dostupný i různým západním firmám, které si ho mohou pronajímat. Má dolet až 16 tisíc kilometrů. Na cestě do Afghánistánu s českými vojáky se však podle informací Práva počítá s komplikovanější trasou s několika mezipřistáními.
601. skupina speciálních sil v Prostějově je elitním a jediným reprezentantem tohoto druhu vojska v ČR. K dispozici má nejmodernější techniku, výzbroj a materiál, kterým není vybavena žádná jiná součást české armády.