Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice uklidňuje, že provoz bude v obou směrech zachován ve dvou pruzích, už tak úzké hrdlo mezi křižovatkami s dálnicemi D52 a D2 bude ještě pod větším náporem řidičů. Každý, i drobný karambol totiž hrozí kolapsem celé dálnice. Dobře jsou si toho vědomi i policisté, kteří zřídili speciální kamerové centrum a budou mít v pohotovosti posílené hlídky.
„Policie se na stavební akci dlouhodobě připravovala a spolu s ŘSD, ostatními složkami IZS a také odtahovými firmami přijala taková opatření, aby byl provoz pokud možno co nejplynulejší nejen v samotném úseku s omezením, ale i na přilehlých komunikacích, kde lze také očekávat komplikace,“ prohlásil jihomoravský policejní ředitel Leoš Tržil.
„Zřídili jsme speciální kamerové centrum pro dohled a efektivní řízení posílených hlídek, které budou mít lokalitu na starosti. Denně to bude pět až šest hlídek, zejména na motocyklech, které budou řešit problematické situace a urychleně likvidovat drobné kolize,“ vypočetl Tržil.
D1 u Brna ukrývá pohřebiště raných Keltů, zjistili archeologové
Současně s omezením budou uzavřeny nájezdové rampy na dálnici ve směru na Ostravu z ulice Vídeňské a na Prahu z ulice Hněvkovského. „Kapacita dálnice D1 u Brna je vzhledem k vysokým intenzitám dopravy již nedostačující a její rozšíření je nezbytné,“ zdůraznilo ve své zprávě ŘSD.
„Znovu upozorňujeme na nutnost tvoření záchranářské uličky už v momentě dojíždění do kolon. Může to v některých případech nejen zachránit lidské životy, ale zcela jistě to urychlí odstranění překážky a obnovení provozu. Řidiči by měli mít v autě dostatek paliva, provozních kapalin i pití pro případ závažnějších událostí. Sledovat by měli nejen aktuální dopravní značení, ale i informace na portálech a dopravní zpravodajství. Pokud mohou řidiči využít alternativní trasu, nechť zváží její užití,“ apeloval Tržil.
Stavební komplikace budou provázet řidiče v okolí Brna nejméně do konce desetiletí. Právě zahajovaná stavba je totiž první akcí, na niž naváží práce od Kývalky po Holubice v délce třiceti kilometrů. Po jejich dokončení by měl mít tento úsek tři pruhy. Stavbaře čekají práce na přestavbě křižovatek pěti exitů a několika mostů přes řeky Svratku, Svitavu nebo přes železniční tratě.