Hlavní obsah

Cesta po D1 u Brna se ještě zkomplikuje. Stavbaři se pustí do rozšiřování

Úsek dálnice D1 v Brně mezi exity 194 a 196 patří mezi nejbolavější místa nejstarší české dálnice. Dopravní problémy tu bývají takřka na denním pořádku, ovšem od prvního srpna se tu situace ještě zhorší. Právě na tomto úseku totiž zahájí stavbaři práce na rozšíření dálnice na tři pruhy v každém směru.

Foto: ŘSD

Kromě samotné dálnice musí řidiči počítat s komplikacemi i na dvou nájezdech.

Článek

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice uklidňuje, že provoz bude v obou směrech zachován ve dvou pruzích, už tak úzké hrdlo mezi křižovatkami s dálnicemi D52 a D2 bude ještě pod větším náporem řidičů. Každý, i drobný karambol totiž hrozí kolapsem celé dálnice. Dobře jsou si toho vědomi i policisté, kteří zřídili speciální kamerové centrum a budou mít v pohotovosti posílené hlídky.

„Policie se na stavební akci dlouhodobě připravovala a spolu s ŘSD, ostatními složkami IZS a také odtahovými firmami přijala taková opatření, aby byl provoz pokud možno co nejplynulejší nejen v samotném úseku s omezením, ale i na přilehlých komunikacích, kde lze také očekávat komplikace,“ prohlásil jihomoravský policejní ředitel Leoš Tržil.

„Zřídili jsme speciální kamerové centrum pro dohled a efektivní řízení posílených hlídek, které budou mít lokalitu na starosti. Denně to bude pět až šest hlídek, zejména na motocyklech, které budou řešit problematické situace a urychleně likvidovat drobné kolize,“ vypočetl Tržil.

D1 u Brna ukrývá pohřebiště raných Keltů, zjistili archeologové

Věda a školy

Současně s omezením budou uzavřeny nájezdové rampy na dálnici ve směru na Ostravu z ulice Vídeňské a na Prahu z ulice Hněvkovského. „Kapacita dálnice D1 u Brna je vzhledem k vysokým intenzitám dopravy již nedostačující a její rozšíření je nezbytné,“ zdůraznilo ve své zprávě ŘSD.

„Znovu upozorňujeme na nutnost tvoření záchranářské uličky už v momentě dojíždění do kolon. Může to v některých případech nejen zachránit lidské životy, ale zcela jistě to urychlí odstranění překážky a obnovení provozu. Řidiči by měli mít v autě dostatek paliva, provozních kapalin i pití pro případ závažnějších událostí. Sledovat by měli nejen aktuální dopravní značení, ale i informace na portálech a dopravní zpravodajství. Pokud mohou řidiči využít alternativní trasu, nechť zváží její užití,“ apeloval Tržil.

Stavební komplikace budou provázet řidiče v okolí Brna nejméně do konce desetiletí. Právě zahajovaná stavba je totiž první akcí, na niž naváží práce od Kývalky po Holubice v délce třiceti kilometrů. Po jejich dokončení by měl mít tento úsek tři pruhy. Stavbaře čekají práce na přestavbě křižovatek pěti exitů a několika mostů přes řeky Svratku, Svitavu nebo přes železniční tratě.

Prázdniny jsou v Brně opět ve znamení rekonstrukcí a uzavírek

Domácí

Výběr článků

Načítám