Článek
„Na montážní ploše poblíž Modřanského jezu probíhají nyní dokončovací práce na sestavení provizorních konstrukcí, které budou sloužit jako podpůrná konstrukce pro vybudování prostorového lešení a bednění budoucí nosné konstrukce mostu mezi břehy a pilíři ve vodě,“ uvedl mluvčí Metrostavu Radim Mana. Konstrukce budou po Vltavě k mostu přepravovány během léta.
Stavba Dvoreckého mostu začala v polovině září 2022 a dílo má v oblasti Dvorců a Zlíchova spojit Prahu 4 a 5. Určeno bude především pro MHD, chodce a cyklisty, ale i pro složky integrovaného záchranného systému.
Most o délce 388 metrů umožní tramvajové spojení oblasti kolem zastávek Lihovar na levém vltavském břehu a Dvorce nedaleko vyústění Jeremenkovy ulice. Na smíchovské straně již byla kvůli tomu při rekonstrukci trati vybudována kolejová odbočka.
Vedle tramvají jej budou využívat rovněž některé autobusové linky, které nyní míří přes Vltavu po rekonstruovaném Barrandovském mostě. To by mělo být využito již při závěrečné etapě rekonstrukce Barrandovského mostu.
Stavbu s cenou 1,075 miliardy korun provádějí společnosti Metrostav TBR, Strabag a Firesta-Fišer.