Hlavní obsah

Česko přišlo o možnost mít kus moře. Běžte volit, nabádá těžko uvěřitelný klip

Novinky, Václav Lang
Praha

Nadace Open Society Fund vytáhla do boje s nízkou volební účastí Čechů ve volbách do Evropského parlamentu. V minulých dnech pustila do světa klip, v němž obviňuje české europoslance z toho, že zemi připravili o možnost mít přístup k moři. Pod heslem Chcete moře? Staňte se Evropany pak spustila web, který má lidem pomoci rozhodnout se, komu dají svůj hlas.

Mohla mít Česká republika moře?Video: Nadace Open Society Fund

Článek

Kampaň nadace, která si klade za cíl přilákat občany České republiky k volebním urnám 23. a 24. května, má dvě fáze. Tou první bylo anonymní zveřejnění videoklipu, který se virálně rozšířil po sociálních sítích. Jedná se o fiktivní reportáž německé televize RTL, v níž reportér oznamuje, že Česká republika přišla díky liknavosti svých zástupců v europarlamentu o možnost získat část pobřežní oblasti v chorvatské Istrii.

„Ten spot je prvním krokem naší kampaně,“ odtajnil ve čtvrtek autorství klipu ředitel nadace Open Society Fund Robert Basch. Zároveň oznámil, že v tentýž den začíná fungovat web Nasstat.cz, kde se lidé dozvědí „dobré a kvalifikované informace při rozhodování ve volbách do Evropského parlamentu“.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Na této stránce lidé najdou podrobné informace o kandidátech jednotlivých stran, volební kalkulačku, která má pomoci rozhodnout se, koho volit, nebo analýzu, která zevrubně uvádí, jak se čeští europoslanci ve svém zaměstnání v uplynulých obdobích činili.

„Tyhle kanály jsou on-line meeting pointem pro lidi, kteří hledají informace o Evropské unii a o volbách do Evropského parlamentu,“ shrnul Jan Pažin z kreativního studia Družina, které se na kampani podílí.

Výběr článků

Načítám