Článek
„Celkový provoz vykazoval letos na Štědrý den při meziročním srovnání snižující se trend, lidé se letos na svátky patrně věnují více jeden druhému,“ řekla šéfka komunikace T-Mobile Patricie Šedivá. Odchozích hovorů se v síti T-Mobile uskutečnilo 7,4 milionu, o téměř pět procent meziročně méně. Nejvytíženější čas byl dopoledne mezi 10:00 až 11:00, kdy bylo přes 1,6 milionu hovorů.
Celkem se podle ní odeslalo z mobilních zařízení přes šest milionů SMS, což je meziroční pokles o 12 procent. Datový provoz na Štědrý den meziročně klesl o deset procent. Čas nejvyššího datového provozu zůstává stejně jako loni, v čase 21:15 až 22:15, dodala Šedivá.
Síť Vodafone během letošního Štědrého dne spojila přes 10,7 milionu hovorů, což je o tři procenta méně než loni, uvedla mluvčí firmy Anna Houdková. Textových zpráv letos lidé rozeslali o 700 000 méně, tedy asi 4,4 milionu. Poklesy množství hovorů a SMS podle ní dlouhodobě kompenzuje rostoucí obliba on-line komunikace.
„Meziroční dvouciferný nárůst datové spotřeby, který známe z posledních let, se ale letos zpomalil a objem dat vzrostl proti loňsku jen o tři procenta,“ podotkla Houdková. Nejvíc lidé o Vánocích využívali data kolem 21:00.
Své špičky dosahuje hlasový provoz o Vánocích u Vodafonu také mezi 10:00 a 11:00. Po 11:00 provoz v síti rychle klesá a lidé se naplno věnují vánočním tradicím a vrcholícím přípravám štědrovečerní večeře. V jiné dny roku, ať už pracovní, nebo sváteční, je přitom kolem desáté hodiny také rušno, ale největší provoz zaznamenává síť obvykle až odpoledne.
Hovory do zahraničí putovaly podle Houdkové o Vánocích už třetím rokem z největší části na Ukrajinu, letos jich tam v porovnání s dalšími volanými zeměmi mířila dokonce více než polovina. Na Slovensko směřovala o letošních Vánocích jen asi pětina volání do zahraničí, zatímco v předchozích letech šlo o 40procentní podíl, uvedla.