Hlavní obsah

Celá dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary začne sloužit v roce 2028

Ač se to může zdát neuvěřitelné, už za čtyři roky má být kompletně dokončena a předána do užívání dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary. Přitom ze zhruba 130 km dlouhého stávajícího silničního spojení zbývá ještě dokončit asi 63 kilometry dálnice. Investovat bude v součtu potřeba ještě řádově desítky miliard korun.

Foto: ŘSD, Právo

Práce na budoucí odpočívce Kolešov u dálnice D6.

Článek

Cesta ale pak nebude trvat takřka dvě hodiny, ale zhruba polovinu času. Již na konci srpna má být zprovozněn nový úsek dálnice D6, kterým je 6,5 km dlouhá přeložka Krupé ve středních Čechách.

„V současné době tam probíhá betonáž posledního pole mostovky, která je součástí osm set metrů dlouhé estakády,“ uvedl ředitel karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Lukáš Hnízdil.

Ostatní části stavby jsou v podstatě připraveny. Náklady na realizaci mají dosáhnout zhruba 1,9 miliardy korun.

Archeologický výzkum v trase dálnice D6 prokázal husté pravěké osídlení

Věda a školy

Na 9,2 km dlouhém úseku přeložky Hořesedel ve středních Čechách, která má být za zhruba 2,3 miliardy korun dokončena v příštím roce v září, probíhají zemní práce, realizace mostních objektů a inženýrských sítí.

Vzhledem ke stavebním technologiím jsou zejména s deštěm znečištěné okolní silnice nebo provoz zdržuje jejich uklízení, varoval Hnízdil.

Další částí budoucí D6 je budování přes pět kilometrů dlouhého obchvatu Hořoviček a odpočívky Kolešov. Oba záměry mají být dokončeny v listopadu příštího roku. V součtu mají stavby vyjít na přibližně 1,81 miliardy korun.

„Ve směru od Karlových Varů vzniká doprovodná silnice, na kterou bude v červenci sveden provoz, aby se mohly zahájit práce na dálničním tělese ve vedení současné silnice I/6,“ prozradil ředitel silničářů.

Rozladění Poláci liknavé Čechy k otevření dálnice ani nepozvali

Domácí

Přes dvanáct kilometrů bude dlouhý úsek dálnice mezi Lubencem a Petrohradem, ke kterému již bylo vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele prací. „Předpokládáme, že se tam práce zahájí v květnu nebo červnu,“ poznamenal Hnízdil.

Jako první na jaře začnou na místě skrývek ornice zkoumání archeologů. Předpokládané náklady na realizaci, která má být dokončena v přespříštím roce, dosahují na asi pět a půl miliardy korun.

Ostatní budoucí části D6 jsou již v Karlovarském kraji, přičemž nejdále postoupila příprava úseku nejbližšího Praze, a to mezi Knínicemi a Bošovem.

„Zpracováváme tendrovou dokumentaci na výběr zhotovitele, přičemž do konce roku bychom rádi předali staveniště,“ popsal ředitel karlovarských silničářů.

Roky očekávaná dálnice přes Mikulov do Rakouska má novou šanci

Ekonomika

Předpokládané náklady na realizaci tohoto takřka osm kilometrů dlouhého úseku jsou 4,8 miliardy korun. „Podobné je to u úseku Žalmanov - Knínice, kde vykupujeme pozemky,“ doplnil Hnízdil s tím, že v polovině příštího roku by se mohlo začít stavět.

Předpokládané náklady jsou 3,6 miliardy korun. K 7,3 km dlouhému úseku Olšová Vrata - Žalmanov, který má vyjít na asi tři miliardy korun, je územní rozhodnutí.

Začalo se pracovat na dokumentaci ke stavebnímu povolení a práce by se mohly zahájit napřesrok. Osm kilometrů má být dlouhá dálnice mezi Karlovými Vary a Olšovými Vraty a stát má necelých šest miliard. Práce mají začít na konci příštího roku.

Výběr článků

Načítám